De bouw van het casco van de Poolster geschiedt in ruim een jaar.
Het achter schip met onder de schroefastunnel.
Zichtbaar van het voorschip van onder naar boven 1 ballasttank,2 slidge slut bak,3 kettingbak,4 het H-dek met aan SB de ABCD werkplaats.
Voorschip met het G-Dek met middenbrughuis.
Het bouwnummer krijgt langzaam maar zeker de gedaante van een marinebevoorrader. Deze foto is een dag voor het terwaterlating genomen.
31 Oktober 1962
3 December-1962
9 Januari 1963
31 Januari 1963
Voorgrond spant 177 met het ruim voor de 12 cm munitie.Vlak daarachter de voorpompkamer.en daar weer achter de nog open liggend de AVCAT EN AVGAS tanks.27 Februari 1963
29 Maart 1963
Bezoek staatssecretaris van marine aan de in aanbouw zijnde HR.MS.Poolster 31 Januari 1963.
2 April 1963
26 April 1963
De schroefastunnel 1 Mei 1963
De roerkoning wordt een oven ingereden waardoor deze door verhitting trek en krimp vrij wordt gemaakt 1 Mei 1963.
Het achterschip van onder naar boven 1 roersteven,2 droe tank,3 stuurmachinekamer,4 manschappenverblijf.31 Mei 1963
Vooraanzicht G-Dek met het middenbrug en het achterdekhuis.2 Oktober 1963.
Op de voorgrond het J-Dek met trossenbergplaats en daarboven aan BB de verfbergplaats en SB de ABCD bergplaats.27 Juni 1963
Zicht op het voorschip 15 Oktober 1963
Het achterschip het helikopterdek en de hangaar 15 Oktober 1963