De bouw

De bouw van het casco van de Poolster geschiedt in ruim een jaar.

Het achter schip met onder de schroefastunnel.

Zichtbaar van het voorschip van onder naar boven 1 ballasttank,2 slidge slut bak,3 kettingbak,4 het H-dek met aan SB de ABCD werkplaats.

Voorschip met het G-Dek  met middenbrughuis.

Het bouwnummer krijgt langzaam maar zeker de gedaante van een  marinebevoorrader. Deze foto is een dag voor het terwaterlating genomen.

31 Oktober 1962

3 December-1962

9 Januari 1963

31 Januari 1963

Voorgrond spant 177 met het ruim voor de 12 cm munitie.Vlak daarachter de voorpompkamer.en daar weer achter de nog open liggend de AVCAT EN AVGAS tanks.27 Februari 1963

29 Maart 1963

Bezoek staatssecretaris van marine aan de in aanbouw zijnde HR.MS.Poolster 31 Januari 1963.

2 April 1963

26 April 1963

De schroefastunnel 1 Mei 1963

De roerkoning wordt een oven ingereden waardoor deze door verhitting trek en krimp vrij wordt gemaakt  1 Mei 1963.

Het achterschip van onder naar boven 1 roersteven,2 droe tank,3 stuurmachinekamer,4 manschappenverblijf.31 Mei 1963

Vooraanzicht G-Dek met het middenbrug en het achterdekhuis.2 Oktober 1963.

Op de voorgrond het J-Dek met trossenbergplaats en daarboven aan BB de verfbergplaats en SB de ABCD bergplaats.27 Juni 1963

Zicht op het voorschip  15 Oktober 1963

Het achterschip het helikopterdek en de hangaar 15 Oktober 1963